Warszawa
WARSZAWA +48 792 050 650

Łysienie

Home / Twój problem / Łysienie

Pomagamy w problemach z łysieniem. Zarówno kobietą jak i meżczyzną. Jesteśmy doświadczonym zespołem trcyhologów, posiadającym bagaż doświadczeń i sukcesów. Skorzystaj z naszego doświadczenia i skontaktuj się z nami, by ocenić możliwości. Daj sobie pomóc w problemie z łysieniem, niezależnie od tego z jakim typem łysienia się zmagasz. Świadczymy usługi w  w 4 miastach Polski: Gdynia, Olsztyn, Gdańsk oraz Warszawa.

Alopecia, czyli nadmierne wypadanie włosów, tzw. "łysienie", to problem, który charakteryzuje się nadmierną utratą włosów. Wypadanie włosów to normalna przypadłość, natomiast jeżeli zauważamy, że wypada ich znacznie więcej niż zwykle - powyżej 100 włosów dziennie - wtedy można zacząć się niepokoić. Łysienie jest powszechnie występującym problemem, z którym borykają się zarówno kobiety, jak i mężczyźni w różnym wieku, a nierzadko też dzieci. Czterdzieści procent pacjentów, którzy doświadczają tymczasowej lub długotrwałej utraty włosów, to przedstawicielki płci żeńskiej.

Włosy są niczym czuły barometr, reagujący na każde zachwianie równowagi w organizmie. Dlatego gdy zaczynają wypadać w większych ilościach, trzeba potraktować to poważnie – to sygnał ostrzegawczy z wnętrza ciała, znak, że w naszym ciele dzieje się coś niekoniecznie dobrego.

Rodzaje łysień, najczęściej występujące to:

Łysienie telogenowe
To stan nadmiernego wypadania włosów, który może wywołać znaczne przerzedzenie oraz ich osłabienie.  Często problem jest odzwierciedleniem naszego stanu zdrowia i wynika z obecności różnych chorób, takich jak m.in.: cukrzyca, nadczynność i niedoczynność tarczycy, a także nowotwory, przewlekłe przeziębienie, zatrucia, osłabienie organizmu, stan po znieczuleniu ogólnym po przebytej operacji, po porodzie. Ponadto radykalna dieta i farmakoterapia, nieodpowiednie ukrwienie skóry głowy, czynniki bakteryjne, które naruszają równowagę kwasowo-zasadową skóry głowy, na skutek czego może dojść do zapalenia mieszków włosowych. Obecnie do najczęstszych przyczyn wypadania włosów zalicza się również przebycie choroby COVID-19.

Łysienie androgenowe
To problem występujący najczęściej u mężczyzn. Objawia się recesją linii włosów na skroniach (zakola) i łysiną na wierzchołku. Znacznie rzadziej u kobiet łysienie  androgenowe objawia się najczęściej rozproszonym przerzedzeniem na szczycie głowy tzw. ,, szeroki przedziałek’’. Łysienie androgenowe w większości przypadków jest uwarunkowane genetycznie i spowodowane jest tzw. nadwrażliwością mieszków włosowych, która pojawia się samoistnie na skórze głowy.

Łysienie plackowate
Łysienie plackowate to choroba owłosionej skóry, która może wpływać na wszystkie partie włosów. Objawia się występowaniem wyłysiałych obszarów na głowie. Tworzą się ogniska wyraźnie odgraniczone od zdrowo wyglądającej skóry. Ten typ łysienia może dotyczyć nie tylko obszarów głowy, ale również twarzy czy nawet całego ciała. Choroba ta dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Tendencje do tej choroby możemy dziedziczyć. U większości przyczyną jest rozwój chorób autoimmunologicznych.

Łysienie całkowite
Najczęściej objawia się nadmiernym wypadaniem włosów, znacznym przerzedzeniem lub ich wrodzonym brakiem. Najczęściej obejmuje całe ciało, jednak czasem występuje tylko w konkretnym obszarze. Ten typ wrodzonego braku lub stopniowego wypadania włosów może mieć przyczyny w czynnikach genetycznych. Typuje się też inne czynniki, takie jak uszkodzenie mieszków włosowych, choroby autoimmunologiczne, liszaj obrączkowy, będący typem grzybicy, oraz czynniki psychologiczne, np. silną traumę.

Łysienie bliznowaciejące
Łysienie bliznowaciejące charakteryzuje się utratą włosów będących w różnej fazie wzrostu. Najczęściej nadmierna utrata występuje w okolicach skroni i czoła. W łysieniu bliznowaciejącym widoczne są charakterystyczne zmiany takie jak: rumień i zaczerwienienie. Przyczyny tego schorzenia w dużym stopniu zależą od jego rodzaju. Najczęściej związane jest z infekcją wirusową, bakteryjną lub grzybiczą, na skutek której następuje uszkodzenie mieszków włosowych, a w efekcie wypadanie włosów.

Zarezerwuj online Gdynia
Zarezerwuj online Olsztyn