Łojotokowe zapalenie skóry głowy

Przewlekły łojotok może się przerodzić w znacznie poważniejsze schorzenia. Nadmiar sebum stwarza idealne warunki dla rozwoju mikroorganizmów. Może doprowadzić do powstania łupieżu tłustego czy w następstwie łojotokowego zapalenia skóry. Zarówno łupież tłusty jak łojotokowe zapalenie skóry prowadzą do trwałego wyłysienia. Znalezienie sposobu na łojotok pomaga wielu osobom poczuć się lepiej. Problem ten może powodować niską samoocenę.

Wiele osób czuje się nieatrakcyjnymi i zakłopotanymi. Trycholog zaoferuje rozwiązania, które pomogą Ci czuć się i wyglądać lepiej. Łojotokowe zapalenie jest chronicznym i uporczywym stanem cechującym się złuszczaniem skóry zlokalizowanym głównie w obrębie skóry owłosionej oraz miejscach bogatych w gruczoły łojowe.

Łojotokowe zapalenie skóry głowy to powszechnie występujące, przewlekłe schorzenie, które dotyka zarówno kobiety jak i mężczyzn w różnym wieku. Najczęściej swój początek ma w okresie dojrzewania z największym nasileniem u młodych dorosłych. Szacuje się, że do 3% naszej populacji, a do 5% spośród dzieci dotyka ten problem. Jest to stan zapalny skóry charakteryzujący się nawrotowym przebiegiem, z zaostrzeniami w okresie jesienno – zimowym, w obrębie owłosionej skóry głowy, w okolicach łojotokowych. Ta uporczywa choroba przedstawia się zmianami złuszczającymi o podłożu rumieniowym wraz z wysiękami. Może zajmować skórę całego ciała, na co również należy zwracać uwagę podczas różnicowania i stawiania diagnozy. Najczęstsze występowanie zmian: fałdy nosowo-wargowe, policzki, powięki, w obre?bie brwi, małz?owiny uszne, klatka piersiowa, okolice? mie?dzyłopatkowa.

PRZYCZYNY ŁOJOTOKOWEGO ZAPALENIA SKÓRY GŁOWY

Za główne czynniki schorzenia uważa się zaburzenie pracy gruczołów łojowych, ich wzmożoną pracę wraz ze zmodyfikowanym składem sebum, wzrost kolonizacji Malassezia spp., czynniki środowiskowe i immunologiczne. Istotna jest interwencja już przy stwierdzeniu łupieżu tłustego, ponieważ jest on uważany jako wczesne stadium łojotokowego zapalenia skóry. Oprócz nadmiernej produkcji łoju przy ŁZS obserwuje się także nadprodukcje cholesterolu, redukcję wolnych kwasów tłuszczowych oraz skwalenu. Na zaburzenia pracy gruczołów wpływają też androgeny. Potwierdza to między innymi fakt, że ŁZS rzadko pojawia się przed okresem dojrzewania.

TERAPIA

Łojotokowe zapalenie skóry głowy może być mylone z innymi schorzeniami, dlatego ważne jest postawienie właściwej diagnozy, bez tego nie będzie możliwe osiągnięcie pożądanego efektu. Terapia łojotokowego zapalenia skóry ma charakter miejscowy i w głównej mierze powinno opierać się na stosowaniu preparatów wykazujących działanie keratolityczne, cytostatyczne, przeciwgrzybicze. Zawarcie tych 3 elementów w recepturze preparatu powinno natychmiastowo zredukować zalegającą na skórze łuskę, wyregulować proces regeneracji naskórka oraz zahamować rozwój bakterii i grzybów.

Bardzo ważne jest szybkie działanie ponieważ długotrwałe łojotokowe zapalenie skóry może doprowadzić do trwałego łysienia. Usunięcie objawów łojotokowego zapalenia skóry głowy z trychologicznego punktu widzenia jest bardzo łatwe, to kwestia właściwego rozpoznania, doboru odpowiedniej kuracji, odstawienie innych preparatów oraz systematyczność pacjenta. Zadowalające efekty widać już po pierwszym zastosowaniu indywidualnie dobranych preparatów dostosowanych do obecnego stanu skóry.

Leczenie każdego schorzenia przebiega bowiem inaczej, jedynie spersonalizowana kuracja pozwala osiągnąć 100 – procentowy skutek, jakim jest zdrowa skóra głowy.

WYLECZONYCH PACJENTÓW
Pani trycholog jest osobą komunikatywną. Fantastycznie nawiązuje relację z pacjentem. Jest cierpliwa i wyrozumiała. Wsłuchuje się w potrzeby i oczekiwania. Bacznie obserwuje i na tej podstawie doradza pakiet zabiegów. Pełen profesjonalizm! Przebieg leczenia jest potwierdzony w karcie pacjenta. Mam zatem szczegółową informację na temat użytych preparatów, terminów. Gorąco polecam!